Bortskämd ? ;

Jag har mycket funderingar i mitt huvud just nu..
Det har jag hela tiden och det gör mig mycket confused..
Men en speciell tanke kom upp som om en raket sprängdes i mitt huvud..
ÄR JAG BORTSKÄMD ? ;O

Okej, jag gör mycket saker Reste till Paris i Maj,
Festivaler,konserter, lever livet for a while det e sommar, shoppar loss osv!
Grejen e den jag har också jobbat & slitit arslet utav mig tidigare i sommar i Oslo,
men fick man mycket för det Nej?

Många ungdomar gör nothing & får allt dem vill pga,
i deras ögon e pappor bara pengar & pengar bara papper..
i mina ögon e pengar bara papper men ändå guldet.. vissa gånger, då
dem ALLTID behövs till hands, för att livet går ju tråkigt vis utpå PENGAR!
Annars kan man ju inte gå vidare här i livet RIGHT ;O ?
, allt kostar pengar man kan ju inte
tänka som vidriga hookers att "natura" går fint, de får ju pengar för det men HELL NO !

Det skulle aldrig falla in i min värld, så lågt sjunker inte min n i v å !
Men mina äldre bröder säger ofta till mig ;
-
Du får allt, Resa , Pengar , Kläder , Mat på bordet ... You name it Everything!
Men de förstår heller inte att jag lever inte som någon PRINSESSA !
som valsar omkring på pappsen som e KUNG! så är det inte..
Grejen e den alla gånger jag rest och allt har jag också förtjänat det!
Efter arbeten, osvosv!

Många säger också på MSN t.ex " Hur har du råd med allt, ? ska du verkligen dit också och blabla"
Jag e ingen Rikemans snobb, som äter med 100K guld bestick..
& som har tusenlappar som toalett papper.

Men jag e heller ingen Uteliggare som sjunger en gammal vals med en utav Bob Marleys sånger
bara för att få pengar till mat/alkohol/droger !

Jag är en medelmänniska som vilken person som helst där ute,
Jag har det sämre vissa gånger & mycket bättre endel andra gånger..
Det säger sig självt det är så livet är för en del & det kan man inte ändra
på så mycket, om jag inte nu då skulle vinna 180 miljoner på lotto imorrn!
Då skulle ju livet förändras..

Pengar är allt, egentligen är väldigt ledsen att säga det
Men Kärlek är egentligen det som ska betyda mest right?
Så har man väl sagt.
Skulle också gärna ta från dem rika & ge till dem fattiga som Robin Hood.
Men så går det tyvärr heller inte till för jag är inte direkt Superman som kan fixa allt..
så hela världen blir glad..
eller en Trollkarl som kan trolla fram allt, hur jag vill när jag vill..



Jag har mycket tankar i mitt huvud men jag är FÖR FAN INTE BORTSKÄMD !
& det ville jag komma ut med.. :D

TACK FÖR MIG, & TACK FÖR ATT NI LÄSER ;)

Kommentarer
Postat av: Lärarinnan

Hehe...ni ungdomar idag är bortskämda hela bunten...på min tid så fick vi minsann leva på vatten o bröd och inte fick vi nån skjuts och inte fick vi en massa hamburgare o cola och itne fick vi...



;) ;) ;)



Nä då Netteh du är en av de vettigaste tonåringarna jag känner :-)

2008-08-14 @ 19:30:43
URL: http://blogg.passagen.se/ustinaz/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0