IF I WERE A BOY



Ifall jag vore en kille


Ifall jag vore en kille, även bara för en dag.
Skulle jag kavla mig ur sängen på morgonen och framstå vad jag ville och gå.
Dricka öl med mina vänner, och jaga efter tjejer
Bråka med vem jag ville och jag skulle aldrig brytt mig om det
För de står upp för mig.
Ifall jag vore en kille.
Tror jag att jag skulle förstå
Hur det känns att älska en tjej
Jag lovar jag skulle varit en bättre man
Jag skulle lyssnat på henne
För jag vet att det gör ont
När du förlorar den du älskar
För att han tar dig för givet
Och allting du hade förstördes.
Ifall jag var en kille, skulle jag stänga av min telefon
Berätta till alla att den är sönder, så att de tror att jag sover ensam
Jag skulle sätta mig först och låta reglerna gå.
För jag vet att hon skulle vara trogen, vänta på mig för att komma hem.
Det är lite för sent för dig att komma tillbaka.
Säg att det bara är ett misstag, tro att jag förlåter dig sådär
Om du tror att jag väntar på dig
Tror du fel.
Men du är bara en kille
Och du förstår inte
Hur det känns att älska en tjej en dag
Du önskar du vore en bättre man
Du lyssnar inte på henne
Du bryr dig inte hur ont det gör
Tills du förlorar den enda du ville ha
För du har tagit henne för givet
Och allting du hade förstördes
Men du är bara en kille...


Kommentarer
Postat av: SANIBO

good good.

2008-12-12 @ 11:09:45
URL: http://ssanibo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0