Ålderskris?

Ålderskris?
Må, man bli gammal eller är det bara något jag tycker ?
Okey, inte gammal det kan jag inte påstå men att tiden bara rullar förbi
som om vi har ett tidsglas som vänds upp och ner hela tiden,
går ett år "väldigt snabbt" och så blir man en ny ålder, bara på ett ögonblick.

Tänkte nyligen var man ju 15 år, Fick sin 05.a Moppe överlycklig för jag fick en helt ny moped,
var väldigt petig på den tiden. Körde omkring med den gjorde mycket bus man inte fick göra.
Aww, det var då bra tider Moppetiderna :D
Helt plötsligt var man 16, tiden rullade snabbt då det roligaste jag gjorde då var väl att vara
i Riga & i Torrevieja , fick leva lite "vuxenliv" resa ensam utan målsman med vänner/ till vänner.
Underbart tyckte jag det var.
Helt plötsligt när jag var i Torrevieja fyllde jag 17, tiden gick snabbt
sedan var det sommar då drog jag mig emot Alanya , då också ensam utan målsman
men med Rebecca Jozic my lovely friend <3

Ett år efter åkte jag till Frankrike 18 år och vuxen/myndig med , 3 vänner Rebecca, Robin & Evija och upptäckte PARIS, väldigt mysigt att få åka till en stad man alltid velat åka till, men visade sig inte vara lika bra som jag hade trott iaf inte när man kommer dit som Turist. 
Åkte till Oslo och jobbade över sommaren, med Rebecca också att komma bort till ett annat land som 18åringar och jobba tyckte jag var bra gjort utav oss, lärde oss ett och annat.
Drog mig på Uppsala ReaggeFestivalen
som jag gjort året innan också så underbar festival där jag platsar in mer än någon annanstans där hör jag verkligen hemma det e något jag känner när jag väl e där "festivalbarn" bara det gäller URF <3

& nu snart om 12 dagar ger jag mig iväg igen efter ett långt väntande på att få komma iväg någonstans så hittade jag & Caitlin en Resa till Tunisien så , Tunisien härnäst,
och efter jag kommit därifrån och gått en månad och lite till drar jag mig emot Thailand 1 månad över Jul/nyår och jul/vinterlovet.

Känns underbart man måste ju passa på när man är ung , tänker jag ?
Men tiden passerar ju nästan bara förbi oss, vi blir ju bara äldre och äldre hela tiden.
Jag kan inte påstå att jag e gammal, som sagt men ingen vet när ens dag kan vara den sista eller hur ?
Så, jag passar på när jag har tid & råd att komma iväg för att upptäcka världen och det tycker jag att jag gör helt rätt i.

Jag älskar friheten och att få komma bort ifrån Sverige den känslan är LYCKA på hög nivå
har en stor kärlek för att Resa, det är något jag verkligen ÄLSKAR att göra.
När jag gått klart Mode&Design blir det att flytta emot Sthlm, eller GBG först kanske 1 år ?
Jobba, leva, bli vuxen på riktigt.
Sedan tar jag mitt Pick&Pack och drar mig ur Sverige för jag säger då det När jag är 25 ska Sverige
vara långt bort av synhåll från mig, jag klarar mig bra utan detta land , det e det här landet jag vill och ska lämna
in the future , the day will come !
& vill jag någonting så händer det också , det ska jag visa er!

Egentagna bilder från alla tillfällen ;

Riga/Lettland 06             Torrevieja/Spanien 07   Alanya/Turkiet 07       

Paris/Frankrike 08      Oslo/Drammen/Norge 08


Och nu blir det
Sousse/Tunisien 08 


<3


Kommentarer
Postat av: Caitlin

Asåå faaan, har med feta åldersångesten, ja o danni snacka om d idag när vi fixa bakis käk, haha=P Men äsch, vi lever ett relativt fun liv, om man jämför med andra lodisar=) TUNISIAAAAAAAAAAAAA!!!!!

2008-10-19 @ 17:47:16
URL: http://caitlinz.blogg.se/
Postat av: Netteh the blogger ;

exakt, man får fet åldersångesten det e PANIKROOM-AB (A) Nerå, ja givetvis lever vi ändå ett lite mer fartfyllt liv än andra lodisas som sitter på arslet fast i sverige !

TUNISIA <33

2008-10-19 @ 18:14:32
URL: http://labellavitaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0