Sthlm / jobbintervju / sömnlöshet

Helluw, som sagt like real soldiers/warriors drog vi alla oss ut ur Caitlins hem tidigt imorse. Jag & Kakie-flavour & Daniela sa goodbye till alla kära vänner vi hade umgåtts med under lördags kvällen & drog oss emot tågstationen där Daniela tog ett farväl utav sina kära vänner med andra ord, me and caitz ^^ Jag köpte två baguetter & Cola till oss för en fin frukost sedan blev de färd emot sthlm.
Jag som inte hade sovit någonting på hela natten eller inte har gjort det alls så att säga kände tröttheten smyga sig frammåt sakta men säkert kan jag lova er under tågets gång emot storstaden.

Väl framme i sthlm tog vi första bästa tunnelbana till Slussen / Hilton Hotel där intervjun skulle hållas om jobbet på Pacha & Toxic i Grekland. Satt & väntade ett tag och trött som man var tryckte man i sig klunkar med Cola som att denna koffein skulle hjälpa? " yani yani " , efter ett tag var de dags caitlin hängde med som backup till sthlm för mig & som en bra vän, så hon tog min jacka o väska osv, o satt & väntade fint som en mamma medans jag var på intervjun. Lyssnade om vad jobbet där nere handlar om och vad de finns för olika alternativ utav jobb där nere & hur boenden e och sådär & lönen of course! Tyckte det lät finemang efter allt lyssnande skulle vi fylla i blanketter där de stod varför just jag ska ha jobbet, och sådanna frågor. Skrev som jag kände att jag kan detta eftersom jag jobbat med liknande i Oslo förra året. Sedan blev det enskild intervju jag fick snacka med huvudchefen & en dj ifrån de stället, spooky men de gick fint hoppas jag 8-) Nu håller jag tummarna tills tisdag då jag får reda på svaret om jag fått det eller ej, får jag inget mejl så får jag inte jobbet men får jag mejl så får jag givetvis jobbet. Time will tell ska inte hoppas för mycket men you name it ;) Gss,gss ! " caitlins underbara ljud " haha.

Kom hem nyss skapligt sliten efter en heldag i sthlm utav intervju/shopping/matätande. Slocknade en blund på tåget men känner mig helt fucked up som att jag hade druckit eller gjort något värre men icke de inte. Ska ta mig en dusch nu vakna till liv & dra mig till Caitlin slagga där as usual! & jag säger då det jag behöver sömn, jag e en sömnlös kvinna/flicka just nu, JESUS CHRIST att min kropp orkar detta? :/ att jag tillåter mig själv vara sömnlös jag som älskar att sova? aja, fucked up times ^^ men sthlm was cool anyway, CIAO!

Kommentarer
Postat av: Martina.

Hej! Genom din blogg förstod jag att du jobbat på Lekter'n i Oslo. Jag har själv sökt jobb där och är kallad på intervju i Maj som servitris/bartender. Jag tänke bara höra hur allt fungerade? Om det är ett trevligt ställe att jobba på, och om du trivts helt enkelt? Anledningen till att jag frågar, är att jag när jag såg denna artikeln, blev lite orolig: http://www.aftenposten.no/forbruker/jobbogstudier/article2501578.ece , det kan tänkas att det är en gammal artikel, men jag kunde inte hitta något publiceringsdatum! :/ Så det är väl mycket möjligt att det är nya ägare etc, men jag är mycket tacksam för all information du har! :) Tack på förhand!







Vänliga hälsningar, Martina.

2009-03-09 @ 15:30:28
Postat av: the blogger ;

Hejsan Martina! Yes, jag jobbade förra sommaren på Lekter'n i Oslo. Nej, artikeln stämmer helt och hållet finns inget jobb om det e regnigt under sommaren då det är en uteservering på en båt. Det sämsta var att de alltid strulade med lönden och man fick jobba skumma tider då det emellanåt regnade. Men gör ett försök åk på intervjun, men det var inget fancyjob direkt. Take care lycka till!

2009-03-10 @ 20:37:39
URL: http://labellavitaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0