Världen är så falsk, part 1

Jag vaknade upp tidigt idag (kan inte somna om, kill me) for one reason.. Jag skulle/ska på rekryteringsmässa för arbetsförmedlingen för jag som många andra ungdomar där ute är faktiskt arbetssökande vill säga rent utsagt ARBETSLÖS!

Det är ingen hit denna period eller rättare sagt så är det aldrig någon hit.. Om man inte sitter på pengar och är en överklass/Hilton unge t.ex då är det givetvis annat. Men vissa (medelmänniskor) får ju faktiskt slita för att cashen ska rulla in. Om inte annars blir de sunkiga drugdealers osv.. Och där vill man inte hamna. I hate drugs!

Men tydligen så började inte denna rekryteringsmässa runt 10:00 tiden som stackars jag hade trott. Så varför ska jag gå upp kl.7 för när det börjar 13:00? Jo för att vara på ett förjävligt ställe redan 9.00? Hm, som Caitlin nyss sa när jag var in till Jonte (pojkvännens granne) där Caitlin sov i natt : Netteh, dem här ställerna dödar oss! Något liknande fick den trötta damen ur sig iallafall. Hon har för jävla rätt.

Give me a job, så kan jag få pengar på så sätt och inte från arbetsförmedlingen för att jag sköter mig på UGA'n så kallad ungdomsgaranti för jobb framöver. That shit killing us softly (Mig & Caitlin) Därför langar jag fram en sunkig praktik som får uppehålla mig istället för att jag ska hänga på alla dess möten för att få cash på annat sätt än att ha arbete.

Back to "rubriken" men i ett inlägg efter detta eftersom inte inlägget ska bli 7mil långt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0